Чотири моделі змішаного навчання

Чотири моделі змішаного навчання Про різновиди та особливості моделей змішаного навчання. Наш світ інтенсивно розвивається, тож основна місія школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини. Ці вміння знадобиться дітям для швидкої адаптації до будь-яких змін та допоможуть вирішувати найскладніші завдання. Окрім того, гнучке мислення сприятиме майбутній самореалізації школярів у високотехнологічному середовищі. Для цього необхідно поєднувати традиційні форми навчання з найновітнішими інформаційними технологіями. Для роботи в умовах карантину найкраще підійде формат змішаного навчання (blended learning). Воно дозволило б вирішити проблему якості освіти та значно скоротити ризики для вразливих категорій. Ми вже розповідали вам про суть нової освітньої системи. Розберімося тепер з тим, які існують моделі змішаного навчання. 1. Ротація станцій (зміна робочих зон) Кому підходить? Ця модель чудово працює як у молодших, так і у середніх класах. Суть. Педагог об'єднує учнів у три команди за зонами навчальної діяльності: ● перша – робота з учителем; ● друга – проєктна робота у групах; ● третя – онлайн-навчання. Протягом уроку учні переміщуються між станціями (зонами) так, щоби побувати на кожній із них. 6 Наприклад, перша група під керівництвом учителя опрацьовує теоретичний матеріал, друга – у форматі дискусії виконує завдання проєкту, третя – працює на освітніх онлайн-ресурсах. Іноді додається четверта станція – індивідуальна самостійна робота. А що робити, якщо для створення трьох навчальних зон не вистачає простору? У такому випадку педагог створює дві станції: робота з учителем та онлайн навчання. 2. Ротація лабораторій (зміна класів) Кому підходить? Модель підходить учням будь-якого віку та класу. Суть. Модель схожа на ротацію станцій, але менш ефективна, бо не містить обов'язкову проєктну роботу. Частина занять проходить у звичайних класах, а на одному з уроків діти переходять у комп'ютерний клас, де індивідуально працюють в онлайн-форматі для поглиблення чи закріплення отриманих знань. Як часто потрібно проводити заняття в комп'ютерному класі? Учитель може організувати ротацію лабораторій на кожному четвертому-п'ятому занятті з теми. 3. Перевернутий клас (flipped classroom) Кому підходить? Модель підходить для школярів будь-кого віку. 7 Суть. Це найпростіша для реалізації модель, яка поєднує навчання вдома та у школі. Удома школярі в онлайн-форматі опрацьовують новий теоретичний матеріал: дивляться відеолекції, читають статті тощо. А як організовується робота у школі? Учні закріплюють вивчене чи актуалізують отримані знання. Педагог проводить групові заняття чи семінари, допомагає виконувати практичні роботи/проєкти, пояснює складні завдання тощо. Використання різноманітних онлайн та офлайн-ресурсів дає можливість одразу перевірити розуміння матеріалу учнями. Така модель допомагає скоригувати сценарій заняття, якщо діти не повністю засвоїли матеріал. 4. Гнучка модель (індивідуальна ротація) Кому підходить? Учням середніх та старших класів. Суть. Зазвичай для занять за індивідуальним планом використовуються великі приміщення (бібліотека, актовий зал тощо), де у кожного учня буде робоче місце. По периметру цього простору розміщуються зони для роботи в малих групах, для дискусії або для виконання лабораторних. Головне – школярі мають вільно переміщатися та утворювати групи з урахуванням навчальних потреб. Основна ідея гнучкої моделі – дитина вчиться виробляти для навчання гнучкий графік. УВАГА! Для будь-якої із наведених моделей навчання у кожної дитини (або у пари дітей) має бути телефон, планшет чи ноутбук із доступом до інтернету. Це пов'язано з тим, що змішане навчання має обов'язково містити елементи онлайн освіти. Запропоновані нами стандартні моделі змішаного навчання можна комбінувати та модифікувати, спираючися на здібності ваших вихованців і технічні можливості класу. А яка з моделей змішаного навчання імпонує вам? 8 Як поставити шкільний потяг на рейки змішаного навчання Переносимо різні види навчальної діяльності в онлайн. Реалізація змішаного навчання вимагає перенесення частини навчальних активностей в онлайн. Яких саме? Відповідь доволі очевидна – ми можемо винести на дистанційне навчання все, з чим діти здатні впоратися самі. Вправи, у виконанні яких діти найбільше потребують допомоги вчителя, мають залишитися у форматі класичних уроків. Яка наша мета? Зробити учнів активнішими, урізноманітнити кількість контенту, розвантажити урок, вивільнити час для обговорень і практичної діяльності. На прикладах конкретних дисциплін погляньмо, які види завдань можна без зайвих проблем адаптувати до змішаного навчання. Менше теорії, більше спілкування і практики Найбільш розповсюдженою схемою змішаного навчання є самостійне вивчення учнями теорії з повторенням, уточненням та практичною роботою у класі. Зрештою, саме її, у більшості випадків, дітям зручніше проходити у власному темпі. Безсумнівно, такий варіант підходить не для всіх предметів. Але варто спробувати! А моменти, які дітям не вдалося зрозуміти, можна пояснити у класі, попередньо провівши на початку уроку короткий тест. Опрацювання підручника онлайн. Звісно, для цього вам знадобиться електронний підручник, або його відсканована версія. Поставте завдання опрацювати матеріал удома та попросіть дітей тримати підручник у спільній теці класу. Читаючи, діти мають виділяти фрагменти: що викликали запитання (зеленим), що здалися найбільш важливими (жовтим), та матеріал, що викликав складнощі (червоним). На початку уроку передивіться нотатки учнів – так ви зможете побачити глибину роботи над текстом та позначити проблемні місця.

Популярні дописи з цього блогу